Gabinet mMedica

Gabinet jest funkcjonalnością pozwalającą na szybkie i proste ewidencjonowanie danych wizyty podczas udzielania świadczeń pacjentowi. Dane prezentowane są na przejrzystych i czytelnych ekranach, przedstawiających ważne informacje z historii leczonego pacjenta: stale podawane leki, choroby przewlekłe, czynniki ryzyka i inne. Informacje i funkcje pogrupowane zostały tematycznie, tak aby elementy wykorzystywane na określonym etapie pracy (np. wystawianie recepty) były łatwe i szybko dostępne. Natomiast wdrożony system tekstów standardowych i szablonów wizyt pozwala na szybkie i sprawne zapisanie potrzebnych informacji.

Najważniejsze cechy Gabinetu mMedica:

  • bardzo prosta i intuicyjna obsługa,
  • kompletna informacja o pacjencie,
  • rzeczywista pomoc przy diagnozowaniu dzięki szybkiemu dostępowi do historii leczenia,
  • automaty ułatwiające i przyspieszające pracę,
  • obszerna lista zdefiniowanych wydruków, z możliwością definiowania własnych.

Organizacja informacji i sposób pracy

Dane dotyczące wizyty prezentowane są na przejrzystych i czytelnych ekranach. Podstawowe okno wizyty przedstawia ważne informacje z historii choroby leczonego pacjenta: stale podawane leki, choroby przewlekłe, czynniki  ryzyka i inne. 

Wszystkie informacje i funkcje są pogrupowane tematycznie, tak aby elementy wykorzystywane na określonym etapie pracy (np. wystawianie recepty, skierowania) były łatwo i szybko dostępne.

System tekstów standardowych i szablonów wizyt znacznie przyspiesza wprowadzanie informacji o stanie zdrowia pacjenta. Używając zdefiniowanych przez siebie szablonów można błyskawicznie zapisać potrzebne informacje.

Dane medyczne pacjenta można przeglądać na kilka różnych sposobów, włącznie z tradycyjną historią wizyt – analogiczną do dokumentacji „papierowej”. Także i ta funkcja została  wyposażona w wiele udogodnień.  Jednym z nich jest możliwość wyboru zakresu przeglądanych informacji  (np. badania fizykalne i przepisane leki). 

Dodatkowym elementem zwiększającym efektywność i komfort pracy jest możliwość wykorzystania dodatkowych ekranów oraz samodzielnego określenia, jakie przyciski mają występować w paskach nawigacji. Opcje konfiguracji funkcji dostępnych na ekranach: wizyty, danych medycznych, skierowań oraz recept oferuje wersja Standard+. Dodatkowo umożliwia określenie kolejności wyświetlania funkcji np. poprzez ustawienie na początku tych najczęściej używanych.

m alternatywne 1

Leki i recepty

Wszystkie informacje związane z lekami są zgromadzone w jednym miejscu. Szereg dodatkowych funkcji ułatwia dostęp do informacji o lekach i przyspiesza proces wystawiania recept:

  • dostęp do stale podawanych i ostatnio przepisanych leków, z opcją  szybkiego przeniesienia ich na receptę i funkcją tworzenia duplikatu wystawionej recepty
  • kilka słowników leków usprawniających proces wystawiania recept
  • automatyczne mechanizmy wykrywania uprawnień pacjenta do refundacji (recepta "P") dla leków wybranych ze słownika Pharmindex
  • automatyczne wyliczanie czasu, na jaki wystarczy przepisana ilość leku
  • możliwość edycji leków dodanych do recepty
  • automatyczne wpisywanie informacje o dawkowaniu, sposobie podawania przepisanych leków do zaleceń dla pacjenta

m baza lekow 6

Elektroniczna Karta Ubezpieczenia Zdrowotnego

Program mMedica obsługuje Elektroniczne Karty Ubezpieczenia Zdrowotnego (KUZ). Na podstawie numerów wygenerowanych z karty KUZ może zostać zaewidencjonowana wizyta lub wystawiona recepta w Gabinecie. Również przy wykorzystaniu karty elektronicznej realizowana jest rejestracja pacjenta oraz automatyczne wprowadzenia danych personalnych do Kartoteki pacjentów.

m czytnik

Dokumenty i wydruki

Gabinet oferuje funkcje drukowania podstawowych skierowań na drukach zgodnych ze wzorami publikowanymi przez NFZ:

  • na badania laboratoryjne
  • na badania diagnostyczne
  • do specjalisty
  • do szpitala
  • na zabiegi rehabilitacyjne

Dodatkowe ułatwienie stanowi opcja automatycznego drukowania razem ze skierowaniem, informacji dla pacjenta np. opisującej sposób przygotowania się do zabiegu. Dokumenty mogą być drukowane w różnych formatach, w zależności od preferencji użytkownika (A4, A5, format recepty).

Wersja Standard+ obsługuje dodatkowo tworzenie i wydruk skierowań do sanatorium, zleceń do pielęgniarki/położnej, zaświadczeń lekarskich, druków N9, informacji dla lekarza kierującego, zleceń na transport, zaopatrzenie rehabilitacyjne etc. Ponadto wersja „+” wzbogacona została w mechanizm definiowania własnych wydruków, pozwalając tworzyć indywidualne wzory skierowań i zaświadczeń.

Na zakończenie wizyty lekarskiej istnieje możliwość wydrukowania i przekazania pacjentowi druku podsumowania wizyty, w którym zawarte zostają wszystkie informacje dotyczące stanu zdrowia pacjenta i przebiegu wizyty (wydane skierowania, przepisane leki).

Dodatkowe funkcje Gabinetu

Moduł Gabinet oferuje, poza podstawowymi elementami obsługi wizyty, wiele rozbudowanych funkcji, umożliwiających kompleksową obsługę pacjenta. Użytkownicy prowadzący działalność prywatną i korzystający z Modułu Komercyjnego, mają możliwość rozliczenia świadczeń finansowanych przez pacjentów z poziomu wizyty gabinetowej, bez konieczności wykonywania dodatkowych  czynności. Również Moduł Stomatologiczny z diagramem zębowym został w pełni zintegrowany z gabinetowym systemem obsługi wizyty.

Wersja „+” obsługuje rozszerzoną ewidencję szczepień z wykorzystaniem standardowego kalendarza szczepień, z możliwością jego modyfikacji i dodawania szczepień spoza kalendarza. Z kolei funkcjonalność obsługi wyników badań automatycznie dopisuje wynik zleconego badania do kolejnej wizyty pacjenta i pozwala na przechowywanie zdjęć oraz innych materiałów graficznych.

m badanie diag

Przedstawione funkcjonalności nie wyczerpują pełnej listy możliwości Gabinetu mMedica. Bardziej szczegółowe informacje znajdują się w materiałach dodatkowych.

Spis podstawowych funkcji wersji mMedica Standard.
Lista funkcji dostępnych w wersji Standard+.
Instrukcja obsługi programu mMedica.
Cennik mMedica.
Zamawianie licencji mMedica.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies, zapisywane na urządzeniu użytkownika, w celu dostosowania zachowania serwisu do indywidualnych preferencji użytkownika, ewentualnego logowania i podtrzymania sesji (tam, gdzie jest to wymagane) oraz w celach statystycznych. Użytkownik ma możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących cookies w swojej przeglądarce internetowej.
Korzystając ze strony wyrażają Państwo zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z ustawieniami przeglądarki.

×