Poniżej przedstawiamy najczęściej zadawane przez użytkowników pytania dotyczące programu mMedica wraz z odpowiedziami. Jeśli chcielibyście Państwo zadać inne pytanie lub zgłosić problem związany z programem mMedica zapraszamy do naszego Centrum Obsługi Klienta.

Licencje

  1. Zmiana kodu świadczeniodawcy lub numeru instalacji. Dokonanie zmiany kodu świadczeniodawcy lub numeru instalacji w licencji związane jest z przegenerowaniem poprzedniej licencji, jak również z udzieleniem informacji klientowi, ze:
    1. jeśli:
      • zainstalowano mM i zaczytano poprzednia licencje,
      • nie wykonano migracji danych,
      • nie zostały wprowadzone zadne dane,
      • nie dokonano komunikacji z NFZ,
      wystarczy odinstalować mM, usunąć katalog PostgreSQL, zainstalować mM od początku i zaczytać nowa licencje
    2. jeśli:
      • zainstalowano mM i zaczytano poprzednia licencje,
      • wykonano migracje danych,
      • nie zostały wprowadzone żadne dane,
      • nie dokonano komunikacji z NFZ,
      są dwa warianty rozwiązania problemu:
      • odinstalować mM, usunąć katalog PostgreSQL, zainstalować mM od początku i zaczytać nowa licencje oraz ponownie przeprowadzić migracje,
      • zlecić do serwisu mMedica odpłatne wykonanie usługi zaczytania nowej licencji do bazy danych mMedica.
    3. jeśli
      • zainstalowano mM i zaczytano poprzednia licencje
      • wykonano (lub nie) migracje danych
      • wprowadzono dane
      • dokonano komunikacji z NFZ
      są dwa warianty rozwiązania problemu (podobnie jak w p.1.lit.b. powyżej):
      • odinstalować mM, usunąć katalog PostgreSQL, zainstalować mM od początku i zaczytać nowa licencje oraz ponownie przeprowadzić dalsze operacje (migracje, wprowadzanie danych, komunikacje z NFZ)
      • zlecić do serwisu mMedica odpłatne wykonanie usługi zaczytania nowej licencji do bazy danych mMedica.
      oznaczenie w tekście stopień zaawansowania w użytkowaniu mMedica sposób rozwiązania
      instalacja mM i zaczytanie licencji migracja danych wprowadzanie danych rozliczenie z NFZ usuniecie mM i wykonanie operacji od początku odpłatna usługa serwisowa
      2.a.   - - -   -
      2.b.     - -    
      2.c.   - /        
  2. Zmiana identyfikatora systemu nadawcy (kodu długiego instalacji).
    Zmiana ta nie pociąga za sobą żadnych konsekwencji, dokonanie przegenerowania licencji zawierającej nowy identyfikator systemu nadawcy (kod długi instalacji) nie wymaga ingerencji serwisu w celu zaczytania jej w aplikacji mMedica.

Dla każdego ze świadczeniodawców należy nabyć osobna licencje. W tym przypadku będą to dwie licencje jednostanowiskowe. Jest to niezbędne, ponieważ klucz licencyjny zawiera dane identyfikujące świadczeniodawce.

Numer instalacji i identyfikator systemu nadawcy w obszarach działania Oddziałów Wojewódzkich NFZ: Dolnośląskiego, Lubuskiego, Łódzkiego, Małopolskiego, Opolskiego, Podkarpackiego, Pomorskiego oraz Śląskiego wydaje lokalny oddział NFZ. Prosimy o kontakt z odpowiednim terytorialnie oddziałem w sprawie nadania numerów. Natomiast w przypadku gdy świadczeniodawca pochodzi z obszaru działania Oddziałów Wojewódzkich NFZ: Kujawsko-Pomorskiego, Lubelskiego, Mazowieckiego, Podlaskiego, Świętokrzyskiego, Warmińsko-Mazurskiego, Wielkopolskiego oraz Zachodniopomorskiego, system Centrum Zarządzania Licencjami mMedica - za pośrednictwem którego generowane są licencje - automatycznie wygeneruje unikalne wartości dla numeru instalacji oraz identyfikatora systemu nadawcy, które będą używane w rozliczeniach z NFZ.

Na stronie www.mmedica.abg.com.pl jest dostępny instalator systemu mMedica zarówno w wersji demonstracyjnej, jak i użytkowej. Dla celów testowych i szkoleniowych bezpiecznym rozwiązaniem jest instalacja wersji demonstracyjnej, Ta wersja posiada blokadę migracji danych oraz transmisji do NFZ co stanowi dodatkowe zabezpieczenie przed potencjalnymi pomyłkami. Po podjęciu decyzji o wymianie obecnie używanego programu na mMedica należy dokonać rejestracji i pobrać wersje pełną , z której będzie można korzystać do końca 2007 roku bezpłatnie.

Warunkiem aktywacji licencji jest uiszczenie opłaty za zamówione licencje. Na tej podstawie Administrator Centrum Zarządzania Licencjami mMedica przygotowuje klucz licencyjny.
Jeśli podczas dokonywania wpłaty nie wynikły żadne komplikacje (np.: błędna kwota za licencje), wysyłana jest automatycznie informacja, droga mailowa, o możliwości pobrania klucza licencyjnego. Mail zostanie wysłany na adres podany w Danych własnych podmiotu (system CZLmM), jeśli checkbox, przy polu adres mailowy jest zaznaczony, w przeciwnym wypadku mail zostanie wysłany na adres podany w loginie użytkownika, na który licencjobiorca wchodzi do systemu CZLmM (Centrum Zarządzania Licencjami mMedica). Jeśli z jakichś przyczyn (błąd w adresie, zły/stary login) mail nie dotarł, należy sprawdzić w systemie CZLmM czy oplata za licencje została zarejestrowana, jeśli tak, można pobrać licencje.

Po otrzymaniu informacji o możliwosci pobrania klucza licencyjnego mozna:
1. Pobrać klucz licencyjny w postaci pliku, z Centrum Zarządzania Licencjami mMedica, zapisać pobrany klucz na dysku komputera, na którym znajduje się aplikacja. Uruchomić aplikacje mMedica i wybrać z głównego menu opcje:
Zarządzanie > Operacje Techniczne > Aktywacja systemu mMedica
Wybrac przycisk "Z pliku" i wskazać zapisany wcześniej, na dysku komputera, plik z kluczem licencyjnym,
lub
2. Nie pobierać pliku z kluczem licencyjnym. Uruchomić aplikacje mMedica i wybrać z głównego menu opcje:
Zarządzanie > Operacje Techniczne > Aktywacja systemu mMedica
Wybrać przycisk „ Z Internetu”, uzupełnić pola: "NIP" oraz "Numer Licencji".
Na podstawie poprawnie wprowadzonych danych aplikacja sama pobierze i wczyta klucz licencyjny, z bazy CZLmM (Centrum Zarządzania Licencjami mMedica), przez Internet.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies, zapisywane na urządzeniu użytkownika, w celu dostosowania zachowania serwisu do indywidualnych preferencji użytkownika, ewentualnego logowania i podtrzymania sesji (tam, gdzie jest to wymagane) oraz w celach statystycznych. Użytkownik ma możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących cookies w swojej przeglądarce internetowej.
Korzystając ze strony wyrażają Państwo zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z ustawieniami przeglądarki.

×