eAnkiety
Prosty sposób zbierania informacji
- Wywiad wstępny.
- Kwalifikacja ścieżki leczenia.
- Monitorowanie stanu zdrowia.
- Ewidencjonowanie danych medycznych.
- Ewaluacja skuteczności leczenia.
- Badania naukowe.
- Ocena satysfakcji.
Gabinet jest funkcjonalnością pozwalającą na szybkie i proste ewidencjonowanie danych wizyty podczas udzielania świadczeń pacjentowi. Dane prezentowane są na przejrzystych i czytelnych ekranach, przedstawiających ważne informacje z historii leczonego pacjenta: stale podawane leki, choroby przewlekłe, czynniki ryzyka i inne. Informacje i funkcje pogrupowane zostały tematycznie, tak aby elementy wykorzystywane na określonym etapie pracy (np. wystawianie recepty) były łatwe i szybko dostępne. Natomiast wdrożony system tekstów standardowych i szablonów wizyt pozwala na szybkie i sprawne zapisanie potrzebnych informacji.
Dane dotyczące wizyty prezentowane są na przejrzystych i czytelnych ekranach. Podstawowe okno wizyty przedstawia ważne informacje z historii choroby leczonego pacjenta: stale podawane leki, choroby przewlekłe, czynniki ryzyka i inne.
Wszystkie informacje i funkcje są pogrupowane tematycznie, tak aby elementy wykorzystywane na określonym etapie pracy (np. wystawianie recepty, skierowania) były łatwo i szybko dostępne.
System tekstów standardowych i szablonów wizyt znacznie przyspiesza wprowadzanie informacji o stanie zdrowia pacjenta. Używając zdefiniowanych przez siebie szablonów można błyskawicznie zapisać potrzebne informacje.
Dane medyczne pacjenta można przeglądać na kilka różnych sposobów, włącznie z tradycyjną historią wizyt – analogiczną do dokumentacji „papierowej”. Także i ta funkcja została wyposażona w wiele udogodnień. Jednym z nich jest możliwość wyboru zakresu przeglądanych informacji (np. badania fizykalne i przepisane leki).
Dodatkowym elementem zwiększającym efektywność i komfort pracy jest możliwość wykorzystania dodatkowych ekranów oraz samodzielnego określenia, jakie przyciski mają występować w paskach nawigacji. Opcje konfiguracji funkcji dostępnych na ekranach: wizyty, danych medycznych, skierowań oraz recept oferuje wersja Standard+. Dodatkowo umożliwia określenie kolejności wyświetlania funkcji np. poprzez ustawienie na początku tych najczęściej używanych.
Wszystkie informacje związane z lekami są zgromadzone w jednym miejscu. Szereg dodatkowych funkcji ułatwia dostęp do informacji o lekach i przyspiesza proces wystawiania recept:
Program mMedica obsługuje Elektroniczne Karty Ubezpieczenia Zdrowotnego (KUZ). Na podstawie numerów wygenerowanych z karty KUZ może zostać zaewidencjonowana wizyta lub wystawiona recepta w Gabinecie. Również przy wykorzystaniu karty elektronicznej realizowana jest rejestracja pacjenta oraz automatyczne wprowadzenia danych personalnych do Kartoteki pacjentów.
Gabinet oferuje funkcje drukowania podstawowych skierowań na drukach zgodnych ze wzorami publikowanymi przez NFZ:
Dodatkowe ułatwienie stanowi opcja automatycznego drukowania razem ze skierowaniem, informacji dla pacjenta np. opisującej sposób przygotowania się do zabiegu. Dokumenty mogą być drukowane w różnych formatach, w zależności od preferencji użytkownika (A4, A5, format recepty).
Wersja Standard+ obsługuje dodatkowo tworzenie i wydruk skierowań do sanatorium, zleceń do pielęgniarki/położnej, zaświadczeń lekarskich, druków N9, informacji dla lekarza kierującego, zleceń na transport, zaopatrzenie rehabilitacyjne etc. Ponadto wersja „+” wzbogacona została w mechanizm definiowania własnych wydruków, pozwalając tworzyć indywidualne wzory skierowań i zaświadczeń.
Na zakończenie wizyty lekarskiej istnieje możliwość wydrukowania i przekazania pacjentowi druku podsumowania wizyty, w którym zawarte zostają wszystkie informacje dotyczące stanu zdrowia pacjenta i przebiegu wizyty (wydane skierowania, przepisane leki).
Moduł Gabinet oferuje, poza podstawowymi elementami obsługi wizyty, wiele rozbudowanych funkcji, umożliwiających kompleksową obsługę pacjenta. Użytkownicy prowadzący działalność prywatną i korzystający z Modułu Komercyjnego, mają możliwość rozliczenia świadczeń finansowanych przez pacjentów z poziomu wizyty gabinetowej, bez konieczności wykonywania dodatkowych czynności. Również Moduł Stomatologiczny z diagramem zębowym został w pełni zintegrowany z gabinetowym systemem obsługi wizyty.
Wersja „+” obsługuje rozszerzoną ewidencję szczepień z wykorzystaniem standardowego kalendarza szczepień, z możliwością jego modyfikacji i dodawania szczepień spoza kalendarza. Z kolei funkcjonalność obsługi wyników badań automatycznie dopisuje wynik zleconego badania do kolejnej wizyty pacjenta i pozwala na przechowywanie zdjęć oraz innych materiałów graficznych.
Przedstawione funkcjonalności nie wyczerpują pełnej listy możliwości Gabinetu mMedica. Bardziej szczegółowe informacje znajdują się w materiałach dodatkowych.
Spis podstawowych funkcji wersji mMedica Standard.
Lista funkcji dostępnych w wersji Standard+.
Instrukcja obsługi programu mMedica.
Cennik mMedica.
Zamawianie licencji mMedica.