Aktualności

21

04/2022

System kolejkowy w nowoczesnej placówce medycznej

System kolejkowy w przychodni i zarządzanie ruchem pacjentów

Rolą systemów IT w placówce medycznej jest wspomaganie pracy personelu. Zarówno przy obsłudze pacjenta jak i w czynnościach administracyjnych. Coraz więcej obszarów codziennego zarządzania przychodnią mogą zautomatyzować technologie. Jednym z nich jest kolejka zarejestrowanych pacjentów.

System kolejkowy w przychodni. Jak to działa?

Ewa i Piotr są pacjentami przychodni Nowoczesna Medycyna. Oboje korzystają na co dzień z komputerów i urządzeń mobilnych. Piotr umawia wizytę na stronie internetowej placówki. Ewa zapisuje się do poradni „K” przez eRejestrację w aplikacji na smartfonie. Na kilka dni przed terminem Piotr otrzymuje SMS-a. Ewa powiadomienie w mobilnej aplikacji. Obydwa komunikaty automatycznie generuje system, z którego korzysta Nowoczesna Medycyna.

Gdy pojawią się w przychodni, odbiorą w rejestracji swój numerek do gabinetu. Gdy lekarz rozpocznie lub zakończy wizytę, system automatycznie aktualizuje stan kolejki. Ewa i Piotr sprawdzą aktualny jej stan na wyświetlaczach przy gabinetach lub w aplikacji mobilnej. Jeśli będzie w niej niewielu pacjentów, przejdą od razu pod gabinet. Gdy liczba oczekujących będzie duża, pójdą na spacer po okolicy. Dzięki powiadomieniom w aplikacji otrzymają natychmiast informacje o zmianach. W gabinecie pojawią się na czas bez zniecierpliwienia i poczucia zbędnego oczekiwania.

Kolejka na smartfonie. Czego potrzebujesz?

Pacjenci też mogą skorzystać z usług Twojej placówki tak łatwo i wygodnie jak Ewa i Piotr. Oto lista aplikacji, która to umożliwi:

  • mMedica wraz z zestawem odpowiednio dobranych modułów automatyzujących zdarzenia w placówce,
  • eRejestracja dla pacjentówdo samodzielnego umawiania się przez internet,
  • Integracja Aplikacji Mobilnych do wymiany informacji pomiędzy placówką, lekarzem a pacjentem przez smartfon lub tablet,
  • mPowiadomienia do wysyłania sms-ów, e-maili, powiadomień w aplikacji Informacje Medyczne,
  • mKolejka do zarządzania kolejką w poczekalni na podstawie Terminarza mMedica,
  • System SmartQS do zarządzania kolejką z pomocą ekranów i komunikatów głosowych,
  • Informacje Medyczne darmowa aplikacja dla pacjentów m.in. do sprawdzania stanu kolejki i powiadomień o jego zmianie.

Zapisani pacjenci tworzą jedną kolejkę do gabinetu. Niezależnie od sposobu rejestracji – osobistej lub przez internet.  Informacje są zapisywane w module Terminarz i korzystają z nich pozostałe moduły. Automatycznie reagując na zmiany w kolejce, nie angażują  personelu medycznego.

System kolejkowy w przychodni. Korzyści.

System kolejkowy w połączeniu z samodzielną rejestracją pacjentów i aplikacją mobilną przynosi korzyści wszystkim stronom:

  • pacjenci nie muszą dzwonić lub stać w kolejce tylko w celu rezerwacji wizyty,
  • lekarze przywołują pacjenta, gdy rozpoczną wizytę w module Gabinet,
  • personel może wykonywać inne zadania, dzięki samoobsługowej rejestracji dla pacjentów

System kolejkowy – cena

Jak rozpocząć przy minimalnym budżecie?

Najlepiej zacząć od wdrożenia mKolejka i aplikacji mobilnej. Koszty zakupu i instalacji są niewielkie. Moduł mKolejka jest w promocji za 1 zł dla wszystkich użytkowników mMedica. W kolejnym kroku warto rozszerzyć rozwiązanie o pełną wersję systemu kolejkowego SmartQS. 

Proste sposoby finansowania

Wiele programów wsparcia finansowego wykorzystuje Fundusze Europejskie. Wdrożenie może być finansowane z programów „Dostępność plus” czy „Bon na cyfryzację”. KOMPEMA, producent SmartQS, wspiera placówki medyczne w pozyskiwaniu tych środków. Doradza przy wyborze rozwiązań i technologii, które zwiększają dostępność usług medycznych oraz podnoszą  w nich udział rozwiązań cyfrowych.

Postaw na zarządzanie ruchem pacjentów! 

Pomożemy dopasować rozwiązania do Twojej specyfiki działania.

Skontaktuj się z nami już dziś! Zapraszamy!

KOMPEMA

tel.: 725 105 001

biuro@kompema.pl

Najbardziej popularne

11

04/2024

Wystawianie eRecept w aplikacji mMedica.

W związku z licznymi pytaniami Świadczeniodawców informujemy, że walidacja systemu centralnego dotycząca recept 365 dni, jest oparta na przesłaniu informacji zawartej w elemencie „Okres stosowania”. Z uwagi na powyższe w wersji 10.3.0.20376 aplikacji...

10

04/2024

Odkryj, jak łatwe może być zarządzanie – uniwersalne narzędzie w mMedica, które wykona pracę za Ciebie.

Czym jest i jak może Ci pomóc Moduł Wsparcia Zarządzania? Więcej informacji: Moduł Wsparcia Zarządzania Zadaj pytanie: biuro@klimedsoft.pl Zamów: Centrum Zarządzania Licencjami mMedica.

28

03/2024

Wydane funkcje w wersji 10.2.0 z 27.02.2024

Wybrane nowości w wersji mMedica 10.2.0   Obszary w jakich dokonano aktualizacji zaznaczono na kolor niebieski Dostosowanie generowania e-Recepty: W sekcji „Dawkowanie” podczas wystawiania recepty dodano możliwość wyboru dawkowania...

Wyszukiwarka mMedica