Aktualności

07

04/2020

Jak zabezpieczyć dostęp do danych pacjentów w sytuacjach awaryjnych.

Sposób wykorzystania mMedica do minimalizowania skutków zdarzeń takich jak objęcie jednostki medycznej kwarantanną.

Objęcie jednostki medycznej kwarantanną może ograniczyć lub całkowicie uniemożliwić fizyczny dostęp do części pomieszczeń lub nawet całego budynku. W skrajnym przypadku może nie być dostępu do danych medycznych pacjentów, co może znacznie utrudnić kontynuację ich leczenia.

Sposób wykorzystania mMedica do minimalizowania skutków takich zdarzeń zależy od wersji jaka jest wykorzystywana. We wszystkich przypadkach należy przestrzegać obowiązującej w jednostce polityki bezpieczeństwa.

 

Lokalna instalacja jednostanowiskowa.

Takie rozwiązanie stosowane jest najczęściej w przypadku praktyk indywidualnych. Program i baza danych znajdują się na jednym komputerze (często jest to laptop). Umożliwia to łatwe przeniesienie komputera do innej lokalizacji i zachowanie dostępu do danych pacjenta a nawet kontynuację realizacji świadczeń.

 

Lokalna instalacja wielostanowiskowa.

Dotyczy większych jednostek o bardziej rozbudowanej strukturze. W takich przypadkach absolutne minimum, to zapewnienie dostępu do danych pacjentów w sytuacji, jeżeli zajdzie konieczność udostępnienia historii choroby.

eKopia w Chmurze Asseco.

Jeżeli kopia zapasowa jest regularnie składowana przy wykorzystaniu usługi eKopia, to co najmniej jedna osoba personelu posiadająca uprawnienia umożliwiające dostęp do danych medycznych powinna posiadać klucz dostępu do eKopia. Umożliwia to odtworzenie bazy i uzyskanie dostępu do danych z dowolnego miejsca, o ile jest zapewniony dostęp do Internetu. Zalecane jest używanie bazy w trybie „tylko do odczytu”, a przeciwnym razie należy pamiętać o aktualizacji bazy na serwerze głównym.

Dane są przechowywane wyłącznie na serwerze zlokalizowanym w jednostce.

Najprostszą metodą jest wykonanie kopi bazy danych na nośniku zewnętrznym (dysk USB, pendrive) i zabezpieczenie kopii poza siedzibą jednostki z uwzględnieniem zasad polityki bezpieczeństwa.

Alternatywnym rozwiązaniem jest zapewnienie zdalnego dostępu do komputera znajdującego się w siedzibie jednostki.

  1. Wymagane jest pozostawienie włączonego serwera na którym znajduje się baza danych.
  2. Dodatkowo należy pozostawić włączoną jedną stację roboczą z zainstalowaną aplikacją mMedica. Na tej stacji musi być zainstalowane i uruchomione oprogramowanie umożliwiające zdalny dostęp.
  3. Co najmniej jedna osoba personelu posiadająca uprawnienia dostępu do danych medycznych, powinna posiadać hasła umożliwiające uzyskanie zdalnego dostępu do komputera, oraz zalogowanie się w aplikacji mMedica.
  4. Pamiętać należy o wyłączeniu wszelkich funkcji odpowiedzialnych za automatyczne wyłączanie systemu lub jego hibernację.

 

mMedica przez Internet.

W przypadku korzystania ze zdalnego dostępu do mMedica nie są konieczne żadne dodatkowe działania. Wystarczy dostęp do sieci Internet i można korzystać z pełnej funkcjonalności systemu mMedica.

 

Najbardziej popularne

28

03/2024

Wydane funkcje w wersji 10.2.0 z 27.02.2024

Wybrane nowości w wersji mMedica 10.2.0   Obszary w jakich dokonano aktualizacji zaznaczono na kolor niebieski Dostosowanie generowania e-Recepty: W sekcji „Dawkowanie” podczas wystawiania recepty dodano możliwość wyboru dawkowania...

28

03/2024

Integracja z Repozytorium Elektronicznej Dokumentacji „RED” Systemu P1 – Aktualizacja.

Planowany na koniec pierwszego kwartału 2024 termin publikacji integracji aplikacji mMedica z  Repozytorium Elektronicznej Dokumentacji “RED” udostępnianym przez P1 został przesunięty na koniec drugiego kwartału 2024.

27

03/2024

Przesunięcie wydania mMedica w wersji 10.3.0 na dzień 02.04.2024.

W związku z komunikatem Ministra Zdrowia z dnia 25.03.2024 o wydłużeniu okresu przejściowego na wdrożenie recept z zwiększoną precyzją  informacji o dawkowaniu przesuwamy wydanie aplikacji mMedica w wersji 10.3.0 na dzień 02.04.2024. Poniżej link...

Wyszukiwarka mMedica