Aktualności

20

06/2024

Zmiany w konfiguracji optymalizujące komunikacje z systemem centralnym P1.

W odpowiedzi na liczne zapytania w sprawie długotrwałej wysyłki Zdarzeń Medycznych do P1, pragniemy poinformować, że mMedica nie ma wpływu na czas wysyłki zdarzenia medycznego, gdyż jest on wprost zależny od czasu odpowiedzi Systemu Centralnego P1.

W celu zminimalizowania niedogodności związanej z wydłużoną komunikacją z Systemem Centralnym, proponujemy Państwu skorzystać z możliwości konfiguracyjnych mMedica.
W ramach sekcji „Zdarzenia medyczne” znajdującej się w „Zarządzanie > Konfiguracja > Konfigurator, Komunikacja > Inne” należy:

  1. Wyłączyć parametr „Automatycznej wysyłki zdarzeń medycznych podczas autoryzacji wizyty/hospitalizacji”.
    Ścieżka do parametru:
  2. W sekcji „Usługi sieciowe” na tej samej zakładce, parametr „Timeout”, ustawić wartość np. „60000”.

Dla takiej konfiguracji, pełną wysyłkę Zdarzeń Medycznych przejmie usługa mmService, w związku z czym problemy z wydłużającym się czasem oczekiwania na odpowiedź z P1
nie będzie skutkował wydłużeniem procesu autoryzacji wizyty w Gabinecie.

Wysyłka za pośrednictwem usługi mmService jest wykonywana raz dziennie o godzinie 15.00. Świadczeniodawcy, którzy posiadają moduł „Menadżera eksportów” mogą sami ustawiać czas wykonywania wysyłki np. w nocy, kiedy obciążenie serwerów P1 jest mniejsze.

Najbardziej popularne

11

06/2025

Moje Zdrowie w mMedica

Moje Zdrowie – nowy moduł w mMedica Do końca lipca 2025 w mMedica pojawi się pierwsza wersja modułu „Moje Zdrowie”. Będzie ona zgodna z wymaganiami NFZ. W kolejnych aktualizacjach moduł będzie rozszerzany...

06

06/2025

Rozgraniczenie pomiędzy obszarami NFZ a komercyjnym – Ważne informacje.

W związku z dużą liczbą zgłoszeń od użytkowników dotyczących kwestii rozgraniczenia odpytywania systemu eWUŚ w ramach działalności refundowanej lub komercyjnej, podjęliśmy decyzję o przywróceniu tej funkcjonalności do postaci sprzed ostatniej zmiany, jaka nastąpiła...

28

05/2025

Obsługa systemu eWuś dla wersji 11.5. Rozgraniczenie pomiędzy obszarami NFZ a komercyjnym.

Od wersji 11.5.0 aplikacji mMedica osoba personelu, która w programie realizuje świadczeniazarówno w ramach NFZ, jak i komercyjne, powinna posiadać dwóch użytkowników – jednego ze skonfigurowanym kontem eWUŚ typu świadczeniodawca oraz drugiego ze skonfigurowanym...

Wyszukiwarka mMedica