Aktualności

13

03/2014

eRejestracja mMedica – system zgodny z wymogami Ministerstwa Zdrowia.

Przygotowaliśmy dla Państwa dedykowane narzędzie do obsługi internetowej rejestracji Pacjentów. Moduł eRejestracja dla mMedica spełnia wymogi Ministerstwa Zdrowia, dzięki czemu może być stosowany przez świadczeniodawców ustawowo zobowiązanych do umożliwienia Pacjentom umawiania się na wizyty drogą elektroniczną.

Zgodnie z rozporządzeniem opublikowanym przez Ministerstwo Zdrowia, systemy teleinformatyczne umożliwiające umawianie się na wizyty drogą elektroniczną – popularnie nazywane eRejestracją lub rejestracją internetową – powinny spełniać minimalne wymogi określone w tym rozporządzeniu.

System eRejestracja dla mMedica może być stosowany nie tylko w celu realizacji ustawowego obowiązku udostępniania takiej metody umawiania się na wizyty. Elastyczność i duże możliwości dostosowania do indywidualnych potrzeb przy zachowaniu zgodności z wymogami Ministerstwa Zdrowia, pozwalają na stosowanie systemu eRejestracja również w gabinetach i przychodniach o bardzo zróżnicowanym zakresie realizowanych świadczeń. Dzięki zastosowaniu zaawansowanych rozwiązań stworzyliśmy narzędzie uniwersalne a przy tym niezwykle bezpieczne. Internetowa część aplikacji została skutecznie oddzielona od głównej bazy danych mMedica. Za synchronizowanie informacji o dokonanych rejestracjach i aktualizację danych o dostępności poszczególnych terminów odpowiada specjalnie w tym celu zaprojektowany system komunikacji. Najistotniejsze jest, że moduł eRejestracja w pełnym zakresie współpracuje z terminarzem i harmonogramami zdefiniowanymi w mMedica jednocześnie powalając na swobodne decydowanie, które terminarze będą dostępne w Internecie, a które tylko lokalnie. Oczywiście aktualizacja informacji o dostępnych i zarezerwowanych terminach jest w pełni automatyczna i nie wymaga wykonywania żadnych dodatkowych działań. Zastosowanie modułu eRejestracja może istotnie ułatwić pracę w rejestracji i umożliwić pacjentom samodzielne planowanie wizyt w najbardziej dostosowanych do ich potrzeb terminach.

Zgodnie ze wspomnianym wcześniej rozporządzeniem, system teleinformatyczny wykorzystywany przez świadczeniodawców powinien zapewniać następujące usługi:

1) Automatyczne wyszukanie wolnych terminów udzielenia świadczenia zdrowotnego oraz możliwość rejestracji na wizytę i wyboru terminu wizyty podczas procesu rejestracji

Każda osoba posiadająca dostęp do internetu może wyszukać wolne terminy według zadanych kryteriów. Jednak aby dokonać rezerwacji lub odwołania wizyty konieczne jest posiadanie konta i wcześniejsza autoryzacja.

2) Monitorowania przez świadczeniobiorcę statusu na liście oczekujących na udzielenie świadczenia

Pacjent po zalogowaniu się na konto w eRejestracji ma możliwość przeglądania listy własnych rezerwacji. Każda wykonana rezerwacja posiada przypisany status: zaplanowana, potwierdzona, zrealizowana, odwołana, w kolejce lub nie wykonana.

W przypadku rezerwacji wymagającej umieszczenia świadczeniobiorcy na liście oczekujących (zgodnie z rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 26 września 2005 r.) status „Zaplanowana” zmieni się na „W kolejce” od razu po wykonaniu przypisania do kolejki oczekujących przez świadczeniodawcę.

3) Wyszukiwania według określonych kryteriów:

a) nazwy i specjalności komórki organizacyjnej świadczeniodawcy zgodnie z danymi zawartymi w rejestrze podmiotów wykonujących działalność leczniczą, o którym mowa w art. 100 ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej (Dz. U. z 2013 r. poz. 217),
b) miejsca wykonywania działalności leczniczej,
c) kodu albo nazwy świadczenia opieki zdrowotnej,
d) terminu świadczenia opieki zdrowotnej; 

Przy wyszukiwaniu wolnych terminów można ograniczyć ilość wyświetlanych wyników wybierając konkretne świadczenia, lekarzy lub specjalności. Informacje, które pojawiają się na liście wyborów są pobierane z mMedica.

4) Powiadamianie świadczeniobiorców za pomocą środków komunikacji elektronicznej o zmianie terminu wizyty

Powiadomienia są wysyłane automatycznie na adres wskazany przez Pacjenta w przypadku: utworzenia konta użytkownika, zmiany hasła do konta w module eRejestracji, wykonania rezerwacji, zmiany terminu rezerwacji jak również odwołania rezerwacji.

5) Przegląd i wydruku przez świadczeniobiorcę zaplanowanych przez niego wizyt

Pacjent może przeglądać i drukować zapisane rezerwacje wraz z ich statusami.

6) Uwierzytelnienie świadczeniobiorców przy wykorzystaniu bezpiecznego podpisu elektronicznego w rozumieniu art. 3 pkt 2 ustawy z dnia 18 września 2001 r. o podpisie elektronicznym (Dz. U. z 2013 r. poz. 262) albo podpisu potwierdzonego profilem zaufanym ePUAP w rozumieniu art. 3 pkt 15 ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2013 r. poz. 235) 

7) Dokonanie przez świadczeniobiorców korekty danych wprowadzonych na etapie rejestracji, w tym powiadomienia świadczeniodawcy o niemożności stawienia się w określonym terminie bądź rezygnacji z realizacji świadczenia opieki zdrowotnej

Pacjent może odwołać zaplanowaną wizytę, jak również wykonać ponowną rezerwację w dogodnym dla siebie terminie. Wszystkie działania wykonane przez Pacjenta w systemie eRejestracji automatycznie są przekazywane do mMedica.

8) uniemożliwienia wpisania świadczeniobiorcy na więcej niż jedną listę oczekujących w przypadku świadczeń udzielanych na podstawie skierowania, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych

9) przekazywania danych zawartych w listach oczekujących na udzielenie świadczenia do systemu informacji w ochronie zdrowia, o którym mowa w ustawie z dnia 28 kwietnia 2011 r. o systemie informacji w ochronie zdrowia, z wykorzystaniem struktur i formatów dokumentów elektronicznych, o których mowa w § 4 ust. 1.

Korzystanie z funkcji sprawdzania kolejek będzie możliwe po uruchomieniu Elektronicznej Platformy Gromadzenia, Analizy i Udostępniania Zasobów Cyfrowych o Zdarzeniach Medycznych realizowanej w ramach projektu P1. 

Najbardziej popularne

27

11/2024

mMedica w wersji 10.11.0, a Moduł Wsparcia Zarządzania – potrzebne działanie

Wydana w dniu 26 listopada 2024r. mMedica w wersji 10.11.0 zmienia sposób łączenia z bazą danych. Aktualizacja Modułu Wsparcia Zarządzania do wersji 1.7.0 uwzględnia  te zmiany. W związku z powyższym w celu poprawnego...

27

11/2024

Aktualizacja Modułu Wsparcia Zarządzania do wersji 1.6.0

Niezmiernie miło nam poinformować, że dostępna jest już wersja 1.6.0 Modułu Wsparcia Zarządzania! Opublikowana aktualizacja Modułu Wsparcia Zarządzania do wersji 1.6.0 jest największą z dotychczasowych. Liczba dostępnych raportów...

21

11/2024

Wydane funkcje w wersji mMedica 10.10.0 z 30.10.2024

Wybrane nowości w wersji mMedica 10.10.0 Obszary w jakich dokonano aktualizacji zaznaczono na kolor niebieski. Nowa kolumna „Wiz.” w danych medycznych dla badań: Wprowadziliśmy kolumnę „Wiz.” w danych medycznych dla badań laboratoryjnych...

Wyszukiwarka mMedica