Każda specjalizacja wymusza specyficzny sposób realizacji wizyty, ale również każdy człowiek ma własne przyzwyczajenia i upodobania. Sprawdź, jak dopasować program do własnych oczekiwań i przekonaj się, jak wiele można zmienić wybierając właściwe narzędzia.
Każda specjalizacja wymusza specyficzny sposób realizacji wizyty, ale również każdy człowiek ma własne przyzwyczajenia i upodobania. Sprawdź, jak dopasować program do własnych oczekiwań i przekonaj się, jak wiele można zmienić wybierając właściwe narzędzia.
Analizując potrzeby i przyzwyczajenia lekarzy, zaprojektowaliśmy uniwersalny ekran wizyty tak, aby zawierał najważniejsze elementy i był dostosowany do potrzeb większości lekarzy. To rozwiązanie sprawdziło się w tysiącach gabinetów, a zebrane doświadczenia potwierdziły dosyć oczywisty wniosek: jedynie lekarz potrafi ocenić, jakie informacje oraz działania są naprawdę ważne w określonym przypadku. Opierając się na tym stwierdzeniu przygotowaliśmy innowacyjny system Indywidualnej Konfiguracji Gabinetu.
Przede wszystkim chcę zobaczyć to, co jest dla mnie najważniejsze.
Odpowiedź na pytanie: „Jak to zrobić?” jest dosyć prosta. Wystarczy określić, jakie informacje i w jakiej kolejności mają być przekazane. Jeszcze tylko kilka prostych ustawień w programie i zawsze rozpoczynając wizytę zobaczymy dokładnie to, co uznaliśmy za najważniejsze.Możliwości opisane poniżej dostępne są w wersjach mMedica wydanych po 9 czerwca 2014. Aby zmienić wygląd ekranu wizyty należy wybrać z menu pozycję „Konfiguracja” a następnie opcje Gabinet -> Wizyta.
Po pierwsze: ile informacji?
Możemy zdecydować ile informacji zostanie wyświetlonych jednocześnie po rozpoczęciu wizyty. To zależy zarówno od własnych upodobań, jak i potrzeb. Jeżeli uznajemy, że zbyt duża ilość informacji jest nieczytelna, to można wybrać tylko tę jedną lub dwie najważniejsze. Dla tych, którzy wolą mieć wszystko „pod ręką”, lepszym rozwiązaniem będzie umieszczenie na ekranie maksymalnie wielu danych. Ważne, że możemy samodzielnie decydować, jakie rozwiązanie dla nas jest najwygodniejsze.Aby określić ilość paneli z informacjami, jakie będą wyświetlane, należy ustawić żądaną wartość w polu „Liczba widoków”
Po drugie: co i gdzie?
Teraz decydujemy, jaki ma być układ danych na ekranie, oraz co i w jakim miejscu ma zostać wyświetlone. Wracając do realizacji wizyty od razu zobaczymy zmieniony ekran, zawierający wybrane informacje.
Najpierw należy zaznaczyć jedną z opcji „Układu widoków”, a następnie wybrać dane, jakie będą wyświetlane w poszczególnych oknach („Zawartość widoków”).
Po trzecie: co, jeżeli potrzebujemy więcej miejsca?
Czasami wolimy bardziej przejrzystą formę prezentacji, ale jednocześnie chcemy uzyskać szybki dostęp do większej ilości informacji. W innej sytuacji wygodniejsze może być korzystanie z różnych zestawów danych zależnie od rodzaju wizyty, jaką aktualnie realizujemy. Tego typu sytuacje sprawiają, że nie zawsze wystarczy jeden stały zestaw informacji. W takiej sytuacji możemy zdefiniować większą ilość ekranów, zawierających różne zestawy danych. Przy pomocy umieszczonych po prawej stronie przycisków zmiany widoku, możemy natychmiast zmienić wygląd ekranu wizyty.
Ponadto możemy w każdej chwili powiększyć dowolny z pokazanych aktualnie na ekranie zestawów informacji tak, aby został wyświetlony na całym ekranie.
Przy standardowej konfiguracji lista ostatnich wizyt jest wyświetlana po prawej stronie w niewielkim oknie. Aby wygodniej przeglądać historię wizyt, można użyć małego prostokątnego przycisku w prawym górnym rogu panelu i wyświetlić ten zakres danych na całym ekranie. Ponowne użycie tego przycisku umożliwi powrót do poprzedniego widoku.
Opcja konfiguracji wyglądu ekranów gabinetu będzie dostępna bezpłatnie do końca listopada dla wszystkich użytkowników wersji Standard+. Aby korzystać z tej funkcji po zakończeniu bezpłatnego okresu testowego, należy zamówić Moduł Personalizacyjny.
EDM – Elektroniczna Dokumentacja Medyczna
Obsługa świadczeń komercyjnych w mMedica – Moduł Komercyjny.