Aktualności

07

04/2020

Jak zabezpieczyć dostęp do danych pacjentów w sytuacjach awaryjnych.

Sposób wykorzystania mMedica do minimalizowania skutków zdarzeń takich jak objęcie jednostki medycznej kwarantanną.

Objęcie jednostki medycznej kwarantanną może ograniczyć lub całkowicie uniemożliwić fizyczny dostęp do części pomieszczeń lub nawet całego budynku. W skrajnym przypadku może nie być dostępu do danych medycznych pacjentów, co może znacznie utrudnić kontynuację ich leczenia.

Sposób wykorzystania mMedica do minimalizowania skutków takich zdarzeń zależy od wersji jaka jest wykorzystywana. We wszystkich przypadkach należy przestrzegać obowiązującej w jednostce polityki bezpieczeństwa.

 

Lokalna instalacja jednostanowiskowa.

Takie rozwiązanie stosowane jest najczęściej w przypadku praktyk indywidualnych. Program i baza danych znajdują się na jednym komputerze (często jest to laptop). Umożliwia to łatwe przeniesienie komputera do innej lokalizacji i zachowanie dostępu do danych pacjenta a nawet kontynuację realizacji świadczeń.

 

Lokalna instalacja wielostanowiskowa.

Dotyczy większych jednostek o bardziej rozbudowanej strukturze. W takich przypadkach absolutne minimum, to zapewnienie dostępu do danych pacjentów w sytuacji, jeżeli zajdzie konieczność udostępnienia historii choroby.

eKopia w Chmurze Asseco.

Jeżeli kopia zapasowa jest regularnie składowana przy wykorzystaniu usługi eKopia, to co najmniej jedna osoba personelu posiadająca uprawnienia umożliwiające dostęp do danych medycznych powinna posiadać klucz dostępu do eKopia. Umożliwia to odtworzenie bazy i uzyskanie dostępu do danych z dowolnego miejsca, o ile jest zapewniony dostęp do Internetu. Zalecane jest używanie bazy w trybie „tylko do odczytu”, a przeciwnym razie należy pamiętać o aktualizacji bazy na serwerze głównym.

Dane są przechowywane wyłącznie na serwerze zlokalizowanym w jednostce.

Najprostszą metodą jest wykonanie kopi bazy danych na nośniku zewnętrznym (dysk USB, pendrive) i zabezpieczenie kopii poza siedzibą jednostki z uwzględnieniem zasad polityki bezpieczeństwa.

Alternatywnym rozwiązaniem jest zapewnienie zdalnego dostępu do komputera znajdującego się w siedzibie jednostki.

  1. Wymagane jest pozostawienie włączonego serwera na którym znajduje się baza danych.
  2. Dodatkowo należy pozostawić włączoną jedną stację roboczą z zainstalowaną aplikacją mMedica. Na tej stacji musi być zainstalowane i uruchomione oprogramowanie umożliwiające zdalny dostęp.
  3. Co najmniej jedna osoba personelu posiadająca uprawnienia dostępu do danych medycznych, powinna posiadać hasła umożliwiające uzyskanie zdalnego dostępu do komputera, oraz zalogowanie się w aplikacji mMedica.
  4. Pamiętać należy o wyłączeniu wszelkich funkcji odpowiedzialnych za automatyczne wyłączanie systemu lub jego hibernację.

 

mMedica przez Internet.

W przypadku korzystania ze zdalnego dostępu do mMedica nie są konieczne żadne dodatkowe działania. Wystarczy dostęp do sieci Internet i można korzystać z pełnej funkcjonalności systemu mMedica.

 

Najbardziej popularne

09

09/2024

Kolejna runda konkursu BSK za nami – sprawdź czy wygrałeś!

Gratulujemy kolejnej trójce zwycięzców! Sprawdź, czy jesteś na liście. Pamiętaj, że to jeszcze nie koniec – ostatnia runda już wkrótce! pcm w piotrkowie trybunalskim 7712221296 Pracownia USG dr n med Robert Undas 8721228430...

27

08/2024

Pierwsza runda konkursu BSK za nami – sprawdź wyniki!

Gratulujemy pierwszym zwycięzcom! Sprawdź, czy jesteś jednym z nich. A jeśli jeszcze nie wziąłeś udziału w ankiecie, nadal masz szansę! Praktyka Pielęgniarska Izabela Pustelnik Belamed 5481227032 WSPL SŁUPSK 8392580716 Nzoz...

27

08/2024

Wydane funkcje w wersji mMedica 10.7.0 z 30.07.2024

Wybrane nowości w wersji mMedica 10.7.0 Obszary w jakich dokonano aktualizacji zaznaczono na kolor niebieski. 1.  Dawkowanie leków w kroplach: Wprowadziliśmy obsługę dawkowania leków w kroplach przy wystawianiu recept, co zwiększa precyzję...

Wyszukiwarka mMedica