System kolejkowy w nowoczesnej placówce medycznej - Aktualności

System kolejkowy w nowoczesnej placówce medycznej

Placówki medyczne coraz częściej wykorzystują technologie informatyczne w codziennej pracy. Współczesne technologie dają możliwości przetwarzania i przekazywania informacji w ilości i zakresie dotychczas niespotykanym. Z jednej strony takiego podejścia oczekują pacjenci, z drugiej – obecne czasy wymagają sprawnego przetwarzania informacji. To rodzi problemy innej natury – jak sprawnie je przetwarzać, jak poradzić sobie z ich ilością i jak na ich podstawie uzyskać odpowiedzi oraz wyciągać wnioski?

A gdyby tak… działo się to samo?

Nowoczesna placówka potrzebuje systemów, które będą wspomagały ich pracę. Nie tylko pozwalały wprowadzać informacje do systemów komputerowych, ale również z nich korzystały i wspomagały pracę personelu. Potrzebuje takich narzędzi, które pozwalają zajmować się pacjentem, a zadania administracyjne – w tym związanych z obsługą kolejek pacjentów powinny się odbywać samoczynnie.

W tym celu oprogramowanie powinno korzystać z już dostępnych danych magazynowanych w systemie, reagować na typowe zdarzenia i dawać nowe możliwości komunikacji angażując w to samego pacjenta.

Jest to możliwe?

mMedica wraz z zestawem odpowiednio dobranych modułów dodatkowych jest w stanie dostarczyć skuteczny zestaw narzędzi zarówno reagujących na zdarzenia występujące w placówce, jak również angażujących pacjenta w te zdarzenia. Przyjrzyjmy się bliżej tym modułom:

eRejestracja – nowoczesny system, umożliwiający umawianie się pacjenta na wizyty bez konieczności bezpośredniego kontaktu z rejestracją placówki. Terminy zarezerwowane samodzielnie przez pacjentów są natychmiast widoczne w Terminarzu mMedica.

Integracja Aplikacji Mobilnych – umożliwia prostą wymianę informacji pomiędzy lekarzem a pacjentem za pomocą urządzeń mobilnych (telefon, tablet). Umożliwia również wyświetlanie listy gabinetów, do których pacjent ma umówiona wizytę, wyświetlanie stanu kolejki do wybranego gabinetu oraz obserwowanie zmiany stanu kolejki.

mPowiadomienia - Podstawowym zastosowaniem Modułu mPowiadomienia jest wysyłanie informacji i powiadomień do pacjentów w formie powiadomień w aplikacji mobilnej Informacje Medyczne, wiadomości SMS lub e-mail. Wysyłka może odbywać się w sposób automatyczny, po wystąpieniu określonego zdarzenia.

Moduł mKolejka– System zarządzania kolejką w poczekalni działa na podstawie Terminarza w programie mMedica. Pacjenci zarejestrowani na wizytę tworzą jedną kolejkę w gabinecie, a dzięki darmowej aplikacji, na swoim telefonie mogą wyświetlić stan kolejki dla wybranego gabinetu oraz otrzymywać informacje o zmianach kolejki w danym gabinecie. Dodatkowo aplikacja informuje, który pacjent jest aktualnie przyjmowany w gabinecie. Cała funkcjonalność nie wymaga dodatkowej obsługi i opiera się na podstawowych operacjach związanych z obsługa pacjentów.

System kolejkowy SmartQS– Rozszerzony system zarządzania kolejką w poczekalni z pełną integracją z programem mMedica oraz z wykorzystaniem wyświetlaczy zamontowanych przy gabinetach lekarskich. System daje duże możliwości dostosowania do specyfiki placówki, system reaguje samodzielnie na zdarzenia w placówce medycznej, przywołuje pacjentów bez konieczności podejmowania jakichkolwiek działań przez personel medyczny (zarówno rejestrację, jak i lekarzy).

Jak to działa?

Pan Piotr i Pani Ewa są pacjentami ośrodka zdrowia „Nowoczesna Medycyna”. Oboje korzystają na co dzień z komputerów i urządzeń mobilnych. Mają stały dostęp do informacji o swoim zdrowiu oraz są w stałym kontakcie ze swoim ośrodkiem zdrowia.

Pan Piotr za pomocą komputera oraz eRejestracji dostępnej na stronie internetowej placówki, wybiera dogodny dla siebie termin wizyty w poradni kardiologicznej. Pani Ewa, umawia się do poradni „K” za pomocą modułu eRejestracja, dostępnego w aplikacji Informacje Medyczne na jej telefonie.

Oboje na kilka dni przed umówionymi wizytami otrzymują automatyczne przypomnienia o swoich wizytach. Pan Piotr otrzymuje SMS-a, a Pani Ewa komunikat w aplikacji Informacje Medyczne na swoim telefonie.

W dniu swoich wizyt, pojawiają się w ośrodku zdrowia i odbierają w rejestracji bilet ze swoim numerkiem pacjenta (możliwa jest również praca bez biletu – jego wydruk ma na celu potwierdzenie obecności pacjenta w placówce). Oboje sprawdzają stan kolejki pacjentów na swoich telefonach i korzystając z pięknej pogody decydują się na spacer po parku wokół placówki. Dzięki włączonym powiadomieniom w swoich urządzeniach – na bieżąco otrzymują powiadomienie o zmianach w swoich kolejkach.

Gdy w kolejce znajdować się będzie niewielu pacjentów – oboje decydują się przejść w okolice gabinetów lekarskich, aby oczekiwać na swoje wizyty.

W momencie, gdy lekarze pracujący z programem mMedica rozpoczną nową wizytę w module Gabinet – system kolejkowy samodzielnie, za pomocą wyświetlaczy przy gabinetach lub aplikacji w telefonie przywoła pacjenta sygnałem dźwiękowym oraz informacją z numerem pacjenta.

Po zakończonej wizycie i autoryzacji wizyty przez lekarza w module Gabinet – system kolejkowy SmartQS samodzielnie aktualizuje na wyświetlaczu informacje o aktualnym stanie kolejki pacjentów, a moduł mKolejka aktualizuje te informacje na urządzeniach mobilnych pacjentów oczekujących na wizytę.

Pan Piotr i Pani Ewa po opuszczeniu placówki medycznej mają dostęp do swojej dokumentacji medycznej – w tym wystawionych przez lekarzy skierowań, recept, uzyskanych wyników badań jak również karty informacyjnej. Mogą w każdej chwili pobrać swoją dokumentację, jak również są w stanie w każdej chwili przekazać dokumentację uzyskaną w innych placówkach.

Kto na tym zyskuje?

Wszyscy.

Pacjent – ponieważ nie musi dzwonić lub stać w kolejce tylko po to, żeby się zarejestrować na wizytę. Ma stały dostęp do swojej dokumentacji medycznej, recept i skierowań. Natychmiast po ich wystawieniu.

Lekarz – ponieważ dzięki systemowi kolejkowemu mKolejka i SmartQS przywołują pacjenta do swojego gabinetu już w momencie rozpoczęcia wizyty w module Gabinet.

Rejestracja – ponieważ dzięki zaangażowaniu pacjenta w rezerwację terminu wizyty – może skupić się na innych zadaniach.

Jak to sfinansować?

Dostępne jest wiele programów wsparcia finansowego z wykorzystaniem Funduszy Europejskich. W przeszłości nasi klienci uzyskiwali dofinansowanie z takich programów jak „Dostępność plus” czy „Bon na cyfryzację”.

Firma KOMPEMA Sp. z o.o., producent systemu kolejkowego SmartQS, wspiera placówki medyczne w uzyskiwaniu tych środków w zakresie doboru rozwiązań i technologii umożliwiających zwiększenie dostępności do usług medycznych oraz zwiększenie udziału rozwiązań cyfrowych w realizacji usług medycznych.

Moduł mKolejka można natomiast nabyć w promocji za 1 zł dla wszystkich użytkowników mMedica.

Gdzie uzyskać więcej informacji?

               Z przyjemnością odpowiemy na Państwa pytania dotyczące wdrożenia zautomatyzowanego obiegu informacji z wykorzystaniem system mMedica, jej modułów dodatkowych oraz systemu kolejkowego SmartQS. Pomożemy dopasować rozwiązania do Państwa specyfiki działania.

               W celu uzyskania dodatkowych informacji zapraszany do kontaktu telefonicznego: 725 105 001 oraz mailowego: biuro@kompema.pl

Jak rozpocząć przy minimalnych nakładach finansowych?

               Najłatwiej zacząć od wdrożenia mKolejka opierając się na aplikacji mobilnej. Koszty zakupu i wdrożenia są niewielkie i w następnym etapie można łatwo rozszerzyć to rozwiązanie o wyświetlacze gabinetowe i pełną wersję systemu kolejkowego. Czytaj więcej ...

Więcej informacji o wymienionych funkcjach mMedica.

mKolejka - najtańszy sposób na uruchomienie systemu kolejkowego.

SmartQS - zaawansowane rozwiązanie z wykorzystaniem wyświetlaczy gabinetowych.

Moduł mPowiadomienia - skuteczny sposób komunikacji z pacjentami.

Moduł Integracji Aplikacji Mobilnych - wiele dodatkowych funkcji - w tym śledzenie kolejek do gabinetu - na telefonie pacjenta.

eRejestracja – internetowa rejestracja pacjentów.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies, zapisywane na urządzeniu użytkownika, w celu dostosowania zachowania serwisu do indywidualnych preferencji użytkownika, ewentualnego logowania i podtrzymania sesji (tam, gdzie jest to wymagane) oraz w celach statystycznych. Użytkownik ma możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących cookies w swojej przeglądarce internetowej.
Korzystając ze strony wyrażają Państwo zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z ustawieniami przeglądarki.

×