Aktualności

27

11/2012

Świadczenia komercyjne – ułatwienia dla praktyk indywidualnych i przychodni.

Wysoka jakość obsługi, skrócenie czasu poświęcanego na rejestrację i rozliczanie wizyty, zapewnienie pacjentowi komfortu i wygody to elementy szczególnie ważne dla lekarzy i przychodni świadczących usługi komercyjne.

Wysoka jakość obsługi, skrócenie czasu poświęcanego na rejestrację i rozliczanie wizyty, zapewnienie pacjentowi komfortu i wygody to elementy szczególnie ważne dla lekarzy i przychodni świadczących usługi komercyjne.

Coraz częściej pacjenci sami płacą za usługi medyczne, ale oczekują w zamian wysokiego standardu obsługi. Liczą na to, że lekarz poświęci im odpowiednio dużo czasu, a jednocześnie szybko dostarczy wszystkie dokumenty związane z leczeniem. Chcą otrzymać czytelne i zrozumiałe zalecenia czy też precyzyjne informacje o dawkowaniu i sposobie przyjmowania leków.

Aby formalności związane z wizytą zajmowały jak najmniej czasu należy zastosować odpowiednie narzędzia. Wsparcie ze strony systemu informatycznego dopasowanego do specyfiki pracy lekarza i całej przychodni umożliwia automatyzację wielu czynności. Tym samym personel medyczny w przychodni oraz sami lekarze mają więcej czasu dla pacjenta, co przekłada się na wzrost jego zadowolenia z poziomu świadczonych usług.

Czytelna dokumentacja

Jednym z narzędzi pozwalających zredukować do minimum czas poświęcany na działania nie związane bezpośrednio z leczeniem jest program mMedica. To prosty a jednocześnie bardzo funkcjonalny system wspomagający obsługę pacjenta na wszystkich etapach: podczas rejestracji, w trakcie wizyty w gabinecie lekarskim, w momencie przygotowania dokumentów i rozliczenia wizyty. Rozwiązanie to jest szczególnie interesujące dla przychodni i lekarzy planujących prowadzenie Elektronicznej Dokumentacji Medycznej. Obowiązkowa dokumentacja wynikająca z przepisów powstaje w systemie mMedica już w trakcie świadczenia usług medycznych. Jej sporządzenie nie wymaga żadnych dodatkowych czasochłonnych czynności a dodatkowo automatyzacja zmniejsza ryzyko pomyłek Dokumentacja medyczna powstaje błyskawicznie, jest czytelna i przejrzysta. Wszystko to pozytywnie wpływa na komfort pracy lekarza i wszystkich pracowników przychodni, a także na poziom satysfakcji pacjentów związany z wysokim standardem obsługi.

Sprawne rozliczanie

Obsługa świadczeń finansowanych przez pacjentów lub na podstawie umów komercyjnych jest realizowana w mMedica przy wykorzystaniu Modułu Komercyjnego. Zawiera on podstawowe funkcje rejestrowania oraz rozliczania świadczeń. Przemyślany zestaw narzędzi pozwala na zastosowanie tego rozwiązania zarówno przez lekarzy prowadzących własne praktyki, jak i w większych jednostkach wykonujących świadczenia na podstawie umów z kontrahentami.

Wszystkie usługi (od opłacanych przez pacjenta, poprzez abonamenty i umowy z kontrahentami, do usług finansowanych przez NFZ) są dostępne w jednym miejscu. Elastyczna konstrukcja programu mMedica umożliwia dodatkowo zastosowanie różnych cen dla tych samych usług w zależności od tego, w jakim trybie rozliczeń są realizowane. Rozliczenie wizyty może nastąpić przy rejestracji wizyty lub po jej zakończeniu. Wybór zależy od sposobu organizacji pracy przychodni. Co więcej, sam moment rozliczenia usługi może być również jednoznacznie określony. Zarówno na etapie rejestracji, jak i rozliczenia końcowego wizyty jest możliwość wydruku rachunku, potwierdzenia wpłaty, faktury VAT lub paragonu. Całość uzupełnia pakiet raportów i zestawień pozwalający na bieżąco kontrolować stan rozliczeń, realizacji umów i wiele innych parametrów.

Fantastyczna elastyczność

Ułatwienia w zakresie realizacji świadczeń komercyjnych obejmują całą ścieżkę obsługi pacjenta: począwszy od rezerwacji wizyty, przez rejestrację, do realizacji wizyty w gabinecie. Podobnie jak w przypadku innych rozwiązań stosowanych w mMedica, istnieje duża swoboda co do zakresu wykorzystania dostępnych możliwości, sposobu pracy oraz dostosowania do profilu działania. Elastyczna konstrukcja programu mMedica pozwala na łączenie w ramach pojedynczej wizyty świadczeń, niezależnie od sposobu ich finansowania. Mogą to być zarówno świadczenia finansowane przez pacjenta, umowy z kontrahentem komercyjnym, a także współfinansowane (np. częściowo przez pacjenta, a częściowo z umowy).

Zakres realizowanych usług można określić już na etapie rezerwacji wizyty, ale można również w tym momencie jedynie zarezerwować termin, a usługi uzupełnić przy rejestracji lub po wizycie. Bieżącą kontrolę rozrachunków z pacjentami ułatwia szybki dostęp do listy zrealizowanych świadczeń oraz do stanu rozliczeń z wykazem usług wykonanych, ale jeszcze nieopłaconych. Prosta konstrukcja katalogu usług znacznie przyspiesza wyszukiwanie właściwych pozycji, a jednocześnie oferuje ogromne możliwości w zakresie dostosowania do specyfiki pracy przychodni.

Obsługa świadczeń komercyjnych w mMedica – Moduł Komercyjny.

Gabinet

Moduł Personalizacyjny

Najbardziej popularne

15

05/2024

Wydane funkcje w wersji 10.4.0 z 6.05.2024

Wybrane nowości w wersji mMedica 10.4.0 Obszary w jakich dokonano aktualizacji zaznaczono na kolor niebieski Automatyczne uzupełnianie daty oceny w statystykach: Pole “Data oceny” w zbiorczym uzupełnianiu statystyk automatycznie wypełnia...

14

05/2024

Modyfikacje dla eRecepty.

W odpowiedzi na zgłoszenia dotyczące realizacji recept w aptekach, informujemy, że wymagania techniczne i walidacje wprowadzone w systemie centralnym P1 nie pozwalają dostawcom oprogramowania na zmianę procesu wysyłki recept, co pozwoliłoby rozwiązać wskazane przypadki. ...

02

05/2024

Wydane funkcje w wersji 10.3.0 z 3.04.2024

Wybrane nowości w wersji mMedica 10.3.0 Obszary w jakich dokonano aktualizacji zaznaczono na kolor niebieski. Dodanie dodatkowego pola przy przepisywaniu leków na receptę – wprowadziliśmy możliwość wskazania dwóch jednostek miary...

Wyszukiwarka mMedica