System kolejkowy w przychodni i zarządzanie ruchem pacjentów
Rolą systemów IT w placówce medycznej jest wspomaganie pracy personelu. Zarówno przy obsłudze pacjenta jak i w czynnościach administracyjnych. Coraz więcej obszarów codziennego zarządzania przychodnią mogą zautomatyzować technologie. Jednym z nich jest kolejka zarejestrowanych pacjentów.
System kolejkowy w przychodni. Jak to działa?
Ewa i Piotr są pacjentami przychodni Nowoczesna Medycyna. Oboje korzystają na co dzień z komputerów i urządzeń mobilnych. Piotr umawia wizytę na stronie internetowej placówki. Ewa zapisuje się do poradni „K” przez eRejestrację w aplikacji na smartfonie. Na kilka dni przed terminem Piotr otrzymuje SMS-a. Ewa powiadomienie w mobilnej aplikacji. Obydwa komunikaty automatycznie generuje system, z którego korzysta Nowoczesna Medycyna.
Gdy pojawią się w przychodni, odbiorą w rejestracji swój numerek do gabinetu. Gdy lekarz rozpocznie lub zakończy wizytę, system automatycznie aktualizuje stan kolejki. Ewa i Piotr sprawdzą aktualny jej stan na wyświetlaczach przy gabinetach lub w aplikacji mobilnej. Jeśli będzie w niej niewielu pacjentów, przejdą od razu pod gabinet. Gdy liczba oczekujących będzie duża, pójdą na spacer po okolicy. Dzięki powiadomieniom w aplikacji otrzymają natychmiast informacje o zmianach. W gabinecie pojawią się na czas bez zniecierpliwienia i poczucia zbędnego oczekiwania.
Kolejka na smartfonie. Czego potrzebujesz?
Pacjenci też mogą skorzystać z usług Twojej placówki tak łatwo i wygodnie jak Ewa i Piotr. Oto lista aplikacji, która to umożliwi:
- mMedica wraz z zestawem odpowiednio dobranych modułów automatyzujących zdarzenia w placówce,
- eRejestracja dla pacjentówdo samodzielnego umawiania się przez internet,
- Integracja Aplikacji Mobilnych do wymiany informacji pomiędzy placówką, lekarzem a pacjentem przez smartfon lub tablet,
- mPowiadomienia do wysyłania sms-ów, e-maili, powiadomień w aplikacji Informacje Medyczne,
- mKolejka do zarządzania kolejką w poczekalni na podstawie Terminarza mMedica,
- System SmartQS do zarządzania kolejką z pomocą ekranów i komunikatów głosowych,
- Informacje Medyczne darmowa aplikacja dla pacjentów m.in. do sprawdzania stanu kolejki i powiadomień o jego zmianie.
Zapisani pacjenci tworzą jedną kolejkę do gabinetu. Niezależnie od sposobu rejestracji – osobistej lub przez internet. Informacje są zapisywane w module Terminarz i korzystają z nich pozostałe moduły. Automatycznie reagując na zmiany w kolejce, nie angażują personelu medycznego.
System kolejkowy w przychodni. Korzyści.
System kolejkowy w połączeniu z samodzielną rejestracją pacjentów i aplikacją mobilną przynosi korzyści wszystkim stronom:
- pacjenci nie muszą dzwonić lub stać w kolejce tylko w celu rezerwacji wizyty,
- lekarze przywołują pacjenta, gdy rozpoczną wizytę w module Gabinet,
- personel może wykonywać inne zadania, dzięki samoobsługowej rejestracji dla pacjentów
System kolejkowy – cena
Jak rozpocząć przy minimalnym budżecie?
Najlepiej zacząć od wdrożenia mKolejka i aplikacji mobilnej. Koszty zakupu i instalacji są niewielkie. Moduł mKolejka jest w promocji za 1 zł dla wszystkich użytkowników mMedica. W kolejnym kroku warto rozszerzyć rozwiązanie o pełną wersję systemu kolejkowego SmartQS.
Proste sposoby finansowania
Wiele programów wsparcia finansowego wykorzystuje Fundusze Europejskie. Wdrożenie może być finansowane z programów „Dostępność plus” czy „Bon na cyfryzację”. KOMPEMA, producent SmartQS, wspiera placówki medyczne w pozyskiwaniu tych środków. Doradza przy wyborze rozwiązań i technologii, które zwiększają dostępność usług medycznych oraz podnoszą w nich udział rozwiązań cyfrowych.
Postaw na zarządzanie ruchem pacjentów!
Pomożemy dopasować rozwiązania do Twojej specyfiki działania.
Skontaktuj się z nami już dziś! Zapraszamy!
KOMPEMA
tel.: 725 105 001