Aktualności

21

04/2022

System kolejkowy w nowoczesnej placówce medycznej

System kolejkowy w przychodni i zarządzanie ruchem pacjentów

Rolą systemów IT w placówce medycznej jest wspomaganie pracy personelu. Zarówno przy obsłudze pacjenta jak i w czynnościach administracyjnych. Coraz więcej obszarów codziennego zarządzania przychodnią mogą zautomatyzować technologie. Jednym z nich jest kolejka zarejestrowanych pacjentów.

System kolejkowy w przychodni. Jak to działa?

Ewa i Piotr są pacjentami przychodni Nowoczesna Medycyna. Oboje korzystają na co dzień z komputerów i urządzeń mobilnych. Piotr umawia wizytę na stronie internetowej placówki. Ewa zapisuje się do poradni „K” przez eRejestrację w aplikacji na smartfonie. Na kilka dni przed terminem Piotr otrzymuje SMS-a. Ewa powiadomienie w mobilnej aplikacji. Obydwa komunikaty automatycznie generuje system, z którego korzysta Nowoczesna Medycyna.

Gdy pojawią się w przychodni, odbiorą w rejestracji swój numerek do gabinetu. Gdy lekarz rozpocznie lub zakończy wizytę, system automatycznie aktualizuje stan kolejki. Ewa i Piotr sprawdzą aktualny jej stan na wyświetlaczach przy gabinetach lub w aplikacji mobilnej. Jeśli będzie w niej niewielu pacjentów, przejdą od razu pod gabinet. Gdy liczba oczekujących będzie duża, pójdą na spacer po okolicy. Dzięki powiadomieniom w aplikacji otrzymają natychmiast informacje o zmianach. W gabinecie pojawią się na czas bez zniecierpliwienia i poczucia zbędnego oczekiwania.

Kolejka na smartfonie. Czego potrzebujesz?

Pacjenci też mogą skorzystać z usług Twojej placówki tak łatwo i wygodnie jak Ewa i Piotr. Oto lista aplikacji, która to umożliwi:

  • mMedica wraz z zestawem odpowiednio dobranych modułów automatyzujących zdarzenia w placówce,
  • eRejestracja dla pacjentówdo samodzielnego umawiania się przez internet,
  • Integracja Aplikacji Mobilnych do wymiany informacji pomiędzy placówką, lekarzem a pacjentem przez smartfon lub tablet,
  • mPowiadomienia do wysyłania sms-ów, e-maili, powiadomień w aplikacji Informacje Medyczne,
  • mKolejka do zarządzania kolejką w poczekalni na podstawie Terminarza mMedica,
  • System SmartQS do zarządzania kolejką z pomocą ekranów i komunikatów głosowych,
  • Informacje Medyczne darmowa aplikacja dla pacjentów m.in. do sprawdzania stanu kolejki i powiadomień o jego zmianie.

Zapisani pacjenci tworzą jedną kolejkę do gabinetu. Niezależnie od sposobu rejestracji – osobistej lub przez internet.  Informacje są zapisywane w module Terminarz i korzystają z nich pozostałe moduły. Automatycznie reagując na zmiany w kolejce, nie angażują  personelu medycznego.

System kolejkowy w przychodni. Korzyści.

System kolejkowy w połączeniu z samodzielną rejestracją pacjentów i aplikacją mobilną przynosi korzyści wszystkim stronom:

  • pacjenci nie muszą dzwonić lub stać w kolejce tylko w celu rezerwacji wizyty,
  • lekarze przywołują pacjenta, gdy rozpoczną wizytę w module Gabinet,
  • personel może wykonywać inne zadania, dzięki samoobsługowej rejestracji dla pacjentów

System kolejkowy – cena

Jak rozpocząć przy minimalnym budżecie?

Najlepiej zacząć od wdrożenia mKolejka i aplikacji mobilnej. Koszty zakupu i instalacji są niewielkie. Moduł mKolejka jest w promocji za 1 zł dla wszystkich użytkowników mMedica. W kolejnym kroku warto rozszerzyć rozwiązanie o pełną wersję systemu kolejkowego SmartQS. 

Proste sposoby finansowania

Wiele programów wsparcia finansowego wykorzystuje Fundusze Europejskie. Wdrożenie może być finansowane z programów „Dostępność plus” czy „Bon na cyfryzację”. KOMPEMA, producent SmartQS, wspiera placówki medyczne w pozyskiwaniu tych środków. Doradza przy wyborze rozwiązań i technologii, które zwiększają dostępność usług medycznych oraz podnoszą  w nich udział rozwiązań cyfrowych.

Postaw na zarządzanie ruchem pacjentów! 

Pomożemy dopasować rozwiązania do Twojej specyfiki działania.

Skontaktuj się z nami już dziś! Zapraszamy!

KOMPEMA

tel.: 725 105 001

biuro@kompema.pl

Najbardziej popularne

27

11/2024

mMedica w wersji 10.11.0, a Moduł Wsparcia Zarządzania – potrzebne działanie

Wydana w dniu 26 listopada 2024r. mMedica w wersji 10.11.0 zmienia sposób łączenia z bazą danych. Aktualizacja Modułu Wsparcia Zarządzania do wersji 1.7.0 uwzględnia  te zmiany. W związku z powyższym w celu poprawnego...

27

11/2024

Aktualizacja Modułu Wsparcia Zarządzania do wersji 1.6.0

Niezmiernie miło nam poinformować, że dostępna jest już wersja 1.6.0 Modułu Wsparcia Zarządzania! Opublikowana aktualizacja Modułu Wsparcia Zarządzania do wersji 1.6.0 jest największą z dotychczasowych. Liczba dostępnych raportów...

21

11/2024

Wydane funkcje w wersji mMedica 10.10.0 z 30.10.2024

Wybrane nowości w wersji mMedica 10.10.0 Obszary w jakich dokonano aktualizacji zaznaczono na kolor niebieski. Nowa kolumna „Wiz.” w danych medycznych dla badań: Wprowadziliśmy kolumnę „Wiz.” w danych medycznych dla badań laboratoryjnych...

Wyszukiwarka mMedica