Komunikacja z usługą eWUŚ poprzez standard TLS.

Od dnia 27 kwietnia 2015 roku, w celu zapewnienia odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa w komunikacji ze świadczeniodawcami, nastąpiło wyłączenie obsługi protokołu SSL v.3 w usłudze Web Service eWUŚ. Nastąpiło włączenie protokołu określonego standardem TLS, będącego następcą SSL v.3.

W celu poprawnego odpytywania usługi eWUŚ poprzez aplikację mMedica w standardzie TLS, należy w swoim systemie operacyjnym posiadać zainstalowany protokół TLS. Brak posiadanego komponentu protokółu TLS będzie objawiał się komunikatem “Nieznany błąd systemu eWUS” w przypadku weryfikacji uprawnienia pacjenta.

W celu zainstalowania komponentów protokołu TLS należy wykonać następujące czynność:

  1. Wyłączyć aplikację mMedica
  2. Pobrać instalator przeglądarki internetowej: Internet Exploler w wersji 8 lub wyższej
  3. Dokonać instalacji produktu pobranego w pkt 2
  4. Wykonać restart stanowiska pracy
  5. Zweryfikować ustawienia protokołu TLS w ustawieniach systemowych:
    1. Przejść w Panel Sterowania-> Opcje Internetowe
    2. Przejść w zakładkę: Zaawansowane
    3. W sekcji “Zabezpieczenia” sprawdzić zaznaczenie pozycji:
      1. Użyj szyfrowania TLS 1.1
      2. Użyj szyfrowania TLS 1.2
      3. Użyj TLS 1.0
        Konfigurację przedstawia screen zamieszczony poniżej:
        Konfiguracja Opcji Internetowych dla protokołu TLS
  6. Zalogować się do aplikacji mMedica.

Wyszukiwarka mMedica