W odpowiedzi na liczne zapytania w sprawie długotrwałej wysyłki Zdarzeń Medycznych do P1, pragniemy poinformować, że mMedica nie ma wpływu na czas wysyłki zdarzenia medycznego, gdyż jest on wprost zależny od czasu odpowiedzi Systemu Centralnego P1.
W celu zminimalizowania niedogodności związanej z wydłużoną komunikacją z Systemem Centralnym, proponujemy Państwu skorzystać z możliwości konfiguracyjnych mMedica.
W ramach sekcji „Zdarzenia medyczne” znajdującej się w „Zarządzanie > Konfiguracja > Konfigurator, Komunikacja > Inne” należy:
- Wyłączyć parametr „Automatycznej wysyłki zdarzeń medycznych podczas autoryzacji wizyty/hospitalizacji”.
Ścieżka do parametru: - W sekcji „Usługi sieciowe” na tej samej zakładce, parametr „Timeout”, ustawić wartość np. „60000”.
Dla takiej konfiguracji, pełną wysyłkę Zdarzeń Medycznych przejmie usługa mmService, w związku z czym problemy z wydłużającym się czasem oczekiwania na odpowiedź z P1
nie będzie skutkował wydłużeniem procesu autoryzacji wizyty w Gabinecie.
Wysyłka za pośrednictwem usługi mmService jest wykonywana raz dziennie o godzinie 15.00. Świadczeniodawcy, którzy posiadają moduł „Menadżera eksportów” mogą sami ustawiać czas wykonywania wysyłki np. w nocy, kiedy obciążenie serwerów P1 jest mniejsze.