Aktualności

29

12/2010

mMedica 2011. Nowe funkcje, aktualny cennik i podsumowanie mijającego roku.

Zaplanowaliśmy wprowadzenie w aplikacji mMedica wielu nowych funkcji i modułów, które będziemy sukcesywnie udostępniać w 2011 roku. Najważniejsze z nich dotyczyć będą obszaru obsługi pacjenta (nowy terminarz), usprawnienia systemu raportowania oraz obsługi urządzeń fiskalnych i pacjentów komercyjnych.

Spośród wielu zmian wprowadzonych w roku 2010, największą stanowi nowa wersja Gabinetu. Całkowicie przebudowane funkcje obsługi pacjenta pozwalają szybko i wygodnie gromadzić oraz przeglądać informacje dotyczące historii leczenia. Dodatkowym elementem dostosowującym Gabinet mMedica do najnowszych rozwiązań technicznych jest funkcja obsługi ekranów dotykowych. Zastosowaliśmy również uproszczony system skanowania zdjęć i dokumentów bezpośrednio z programu mMedica.

Równie istotne zmiany dotyczyły obszaru bezpieczeństwa zgromadzonych w programie informacji. Wprowadziliśmy rozbudowany system kontroli dostępu do danych z możliwością o graniczenia przeglądania informacji wprowadzonych przez innych użytkowników.

W obszarze obsługi recept i słowników leków wprowadziliśmy nowy system wystawiania recept oraz uzupełniliśmy słownik Pharmindex o informacje dotyczące cen leków.

Na rok 2011 zaplanowaliśmy realizację kolejnego pakietu funkcji ułatwiających codzienną pracę oraz skracających czas niezbędny do wykonania podstawowych czynności. Oczywiście przygotujemy również szereg modyfikacji związanych z dostosowaniem do zmieniających się wymogów w zakresie sprawozdawczości.

Tradycyjnie już, jedną z pierwszych nowości będzie zmodyfikowany moduł do sprawozdań MZ/GUS. Poza udoskonaleniem mechanizmu przygotowania raportów, zaktualizujemy i dostosujemy do obowiązujących wzorów sprawozdania: ZD-3, MZ-11, MZ-12, MZ-15, MZ-29A. Moduł zostanie również uzupełniony o sprawozdania: MZ-13 (sprawozdanie o leczonych w poradni gruźlicy i chorób płuc) i MZ-14 (sprawozdanie o leczonych w poradni skórno-wenerologicznej)

Najbliższe zmiany w obszarze systemu rozliczeń obejmują automatyzację tego procesu. Wprowadzamy moduł Menedżera eksportów NFZ z mechanizmem tworzenia kopii zapasowych i składowania danych. Moduł ten realizuje zbiorcze wysyłanie sprawozdań oraz zawiera automatyczny terminarz z opcją planowania realizacji poszczególnych zadań. Uzupełnienie tych funkcji stanowi usługa wykonywania kopii zapasowej na serwerze. Ponadto tworzymy również mechanizm automatyzujący korekcję błędów powstających przy ewidencji świadczeń. Dla wielodziałowych jednostek proponujemy opcję zbiorczego eksportu deklaracji z wielu lokalizacji.

W obszarze ergonomii i dostosowania programu do indywidualnych potrzeb, wprowadzamy funkcje personalizacji słowników, dowolnego definiowania skrótów klawiszowych, oraz wyboru informacji wyświetlanych w kartotece pacjentów. Przygotowujemy również szereg kolejnych usprawnień Nowego Gabinetu:

  • Inteligentny System Wprowadzania Danych (ISD)
  • Rozbudowana wersja zbiorczego wprowadzania wizyt
  • Zaawansowany mechanizm schematów wizyt i ustawień domyślnych.
  • Szybki wydruk z opcją wyłączenia podglądu.
    Dodatkowo przygotowujemy nowy moduł synchronizacji danych pozwalający na korzystanie z informacji zgromadzonych na głównym serwerze jednostki, bez podłączenia do sieci (np. podczas wizyt domowych).

    W zakresie obsługi leków i recept najważniejszą nowością jest wprowadzenie Modułu Pharmindex-interakcje. Jest to zaawansowane narzędzie pozwalające na kontrolę interakcji występujących pomiędzy wybranymi preparatami.

    W związku z planowanym wprowadzeniem obowiązku rejestrowania sprzedaży usług medycznych, rozbudowujemy program mMedica o Moduł Komercyjny z obsługą urządzeń fiskalnych. Podstawowe funkcje Modułu Komercyjnego:

  • Obsługa urządzeń fiskalnych.
  • Obsługa świadczeń komercyjnych.
  • Obsługa umów komercyjnych
  • Katalog świadczeń i usług komercyjnych
  • Kartoteka pacjentów komercyjnych
  • Obsługa systemów abonamentowych.
  • Tworzenie i ewidencja rachunków za usługi komercyjne

    Kolejnym elementem usprawniającym pracę, jest Nowy Terminarz. W połączeniu z już udostępnionym gabinetem, tworzy on kompleksowy system wspierający obsługę pacjenta na każdym etapie wizyty. Skrócona ścieżka rezerwacji i rejestracji, graficzny moduł terminarza, wsparcie dla obsługi rehabilitacji, rozszerzona wersja harmonogramów pracy, opcja różnej długości wizyt czy rozbudowany system obsługi kolejek, to tylko wybrane funkcje Nowego Terminarza.

    Również w zakresie obsługi skierowań i wyników badań wprowadzamy szereg udogodnień. Najważniejsze z nich, to automatyczny system ewidencji skierowań oraz import wyników badań laboratoryjnych.

    Od 1 stycznia 2011 będzie obowiązywał nowy cennik systemu mMedica.

    Wszystkie zamówienia złożone do dnia 31 grudnia 2010 włącznie, będą realizowane zgodnie z cennikiem na rok 2010.

    Najbardziej popularne

    04

    12/2024

    Zmiana w wystawianiu recept i obsłudze bazy leków.

    Planowana zmiana w sposobie prezentacji i wyszukiwania leków ma na celu usprawnienie i przyspieszenie procesu wystawiania recept.  Oceń nowe rozwiązanie – wypełnij miniankietę. Podczas wyszukiwania leków w oknie (1) po lewej stronie,...

    27

    11/2024

    mMedica w wersji 10.11.0, a Moduł Wsparcia Zarządzania – potrzebne działanie

    Wydana w dniu 26 listopada 2024r. mMedica w wersji 10.11.0 zmienia sposób łączenia z bazą danych. Aktualizacja Modułu Wsparcia Zarządzania do wersji 1.7.0 uwzględnia  te zmiany. W związku z powyższym w celu poprawnego...

    27

    11/2024

    Aktualizacja Modułu Wsparcia Zarządzania do wersji 1.6.0

    Niezmiernie miło nam poinformować, że dostępna jest już wersja 1.6.0 Modułu Wsparcia Zarządzania! Opublikowana aktualizacja Modułu Wsparcia Zarządzania do wersji 1.6.0 jest największą z dotychczasowych. Liczba dostępnych raportów...

    Wyszukiwarka mMedica