Obsługa świadczeń finansowanych przez pacjentów lub finansowanych na podstawie umów komercyjnych jest realizowana w mMedica przy wykorzystaniu Modułu Komercyjnego. Moduł ten zawiera podstawowe funkcje rejestrowania oraz rozliczania świadczeń komercyjnych umożliwiające wydruk rachunków, faktur VAT oraz paragonów fiskalnych.
Obsługa świadczeń finansowanych przez pacjentów lub finansowanych na podstawie umów komercyjnych jest realizowana w mMedica przy wykorzystaniu Modułu Komercyjnego. Moduł ten zawiera podstawowe funkcje rejestrowania oraz rozliczania świadczeń komercyjnych umożliwiające wydruk rachunków, faktur VAT oraz paragonów fiskalnych. Przemyślany zestaw funkcji pozwala na zastosowanie tego modułu zarówno przez lekarzy prowadzących własne praktyki, jak i w większych jednostkach realizujących świadczenia na podstawie umów z kontrahentami.
Skrócony opis Modułu Komercyjnego.
Rozszerzenia w zakresie obsługi świadczeń komercyjnych obejmują całą ścieżkę obsługi Pacjenta: począwszy od rezerwacji wizyty, przez rejestrację do realizacji wizyty w gabinecie. Podobnie jak w przypadku innych rozwiązań stosowanych w mMedica, istniej duża swoboda co do zakresu wykorzystanie dostępnych możliwości, sposobu pracy oraz dostosowania do profilu działania. Elastyczna konstrukcja programu mMedica pozwala na łączną obsługę różnego rodzaju świadczeń w ramach realizacji wizyt jednego pacjenta. Mogą to być zarówno świadczenia finansowane przez pacjenta, umowy z kontrahentem komercyjnym, a także współfinansowane (np. częściowo przez pacjenta a częściowo z umowy).
Już na etapie rezerwacji wizyty można określić zakres realizowanych usług, ale można również jedynie zarezerwować termin wizyty, a usługi uzupełnić przy rejestracji lub po wizycie. Szybki dostęp do listy zrealizowanych wcześniej świadczeń oraz do stanu rozliczeń z wykazem usług wykonanych, ale nieopłaconych, ułatwia bieżącą kontrolę.
Prosta konstrukcja katalogu usług znacznie przyspiesza wyszukiwanie i wybór właściwych pozycji, a jednocześnie oferuje ogromne możliwości w zakresie dostosowania do specyfiki i zakresu realizowanych świadczeń. Wszystkie usługi (od opłacanych przez pacjenta, poprzez abonamenty i umowy z kontrahentami do usług NFZ) są dostępne w jednym miejscu. Jednakże w wielu sytuacjach wygodniejsze jest ograniczenie listy usług. Również w tym przypadku rozwiązania zastosowane w mMedica pozwalają na dostosowanie listy usług do własnych wymagań. Można ja ograniczyć tylko do usług dostępnych w określonej przychodni, gabinecie, pracowni. Możliwości wyboru obejmują również sposób finansowania usług: przez pacjenta, na podstawie umów komercyjnych, abonamentowych, czy też umów z NFZ. Taka elastyczna konstrukcja umożliwia dodatkowo stosowanie zróżnicowanych cen dla tych samych usług w zależności od tego, w jakim trybie rozliczeń są realizowane.
Rozliczenie wizyty może nastąpić: przy rejestracji wizyty, lub po jej zakończeniu. Wybór zależy od wymagań użytkownika i organizacji pracy. Co więcej, moment rozliczenia usługi może być również jednoznacznie określony – jedne przed wizytą (np. na etapie rejestracji), a inne po wizycie.
Zarówno na etapie rejestracji jak i rozliczenia końcowego wizyty jest możliwość wydruku rachunku, potwierdzenia wpłaty, faktury VAT lub paragonu.
Całość uzupełnia pakiet raportów i zestawień pozwalający na bieżąco kontrolować stan rozliczeń, realizacji umów i wiele innych parametrów. System zabezpieczeń i ostrzeżeń weryfikuje uprawnienia pacjenta do korzystania z określonych świadczeń.
Powyższa informacja zawiera opis tylko wybranych cech i możliwości Modułu Komercyjnego systemu mMedica, na który składa się szeroki zestaw funkcji tworzących razem skuteczne, a jednocześnie łatwe w obsłudze narzędzie wspomagające pracę jednostek świadczących usługi komercyjne.
Moduł Komercyjny dla użytkowników wersji PS i PS+.
Specjalna oferta na Moduł Komercyjny mMedica.
Instrukcja modułu komercyjnego
mMedica i drukarki fiskalne
Kasy i drukarki fiskalne w sklepie mMedica