Aktualności

07

06/2023

10 sposobów na atrakcyjną ofertę usług medycznych dla pacjentów z pokolenia Z

Nieograniczony dostęp do technologii determinuje potrzeby, sposób działania i komunikowania się szczególnie młodszego pokolenia pacjentów z tzw. generacji Z. Przekłada się to także na ich wybór oferty placówek medycznych.

Czy placówki medyczne powinny zabiegać o młodszego pacjenta?

Odpowiedź jest jednoznaczna. Młodsi pacjenci to grupa, która będzie korzystać z usług medycznych dłużej i tym samym generować większe przychody dla placówki. Ponadto jest bardziej skłonna do polecenia placówki medycznej swoim znajomym. Oczekuje jednocześnie, że usługi medyczne będą łatwo dostępne bez wychodzenia z domu.

Czas na zmianę podejścia, czyli 10 sposobów na pozyskanie młodszego pokolenia pacjentów.

Czy placówka medyczna może odpowiedzieć na potrzeby pacjentów, optymalizować koszty, obsługiwać więcej świadczeniobiorców w krótszym czasie i zadbać o wyższą jakość ich leczenia? Prezentujemy 10 sposobów, jak to osiągnąć.

  1. Oprogramowanie jest jednym z najważniejszych elementów nowoczesnej placówki medycznej. Odpowiednie narzędzia informatyczne, które są łatwe w obsłudze, wiele rzeczy pozwolą zrealizować automatycznie. Dzięki temu pracownicy medyczni mogą skupić się na udzielaniu pomocy pacjentom, a nie na ręcznym wypełnianiu dokumentów, bieżącej rejestracji wizyt, skanowaniu, rejestrowaniu zdarzeń medycznych czy udostępnianiu Elektronicznej Dokumentacji Medycznej.
  2. E-rejestracja daje swobodę wyboru terminu i godziny wizyty, dzięki niej pacjenci mogą umówić się do lekarza o dowolnej porze dnia i nocy. Jednostka zyskuje nie tylko ich satysfakcję, ale przede wszystkim czas zaoszczędzony na odbieraniu telefonów, wpisywaniu danych oraz całej obsłudze administracyjnej. Rejestracja internetowa to dla młodych nie tylko wygodny i szybki sposób na umówienie wizyty u lekarza, ale często jedyny, w jaki mogą to zrobić.
  3. mPowiadomienia to opcja dostępna w systemie mMedica, dzięki której pacjent otrzymuje przypomnienie o zbliżającej się wizycie, o tym jak się do niej przygotować czy liście badań do wykonania. Dzięki temu można uniknąć niepotrzebnych opóźnień i zapewnić płynny przebieg wizyty. Obsługa placówki nic w tej kwestii nie musi robić, wszystko odbywa się automatycznie. Dodatkowo pacjent ma możliwość odwołania rezerwacji, co w przypadku obsługi telefonicznej nie zawsze jest możliwe.
  4. Teleporady to usługa, która jest ceniona przez pacjentów. Dzięki niej mogą skonsultować się z lekarzem online i uzyskać poradę medyczną bez konieczności wychodzenia z domu. To szczególnie ważne w przypadku pacjentów, którzy nie są w stanie przyjść osobiście lub potrzebują pilnej porady.
  5. mKolejka. Dzięki tej usłudze pacjent może śledzić w czasie rzeczywistym ile osób przed nim czeka jeszcze na wizytę. Pozwala to na oszczędność czasu i uniknięcie długiego oczekiwania pod gabinetem. Dla personelu i innych pacjentów to bezpieczeństwo, spokój i bezstresowa realizacja innych obowiązków.
  6. eAnkiety pozwalają na przeprowadzenie wywiadu medycznego przed wizytą. Łatwa komunikacja, dokładne zebranie danych, które pacjent może przekazać w dowolnym momencie czy możliwość podzielenia się swoją opinią na temat usług są bardzo istotne szczególnie dla młodego pokolenia. Uzyskujemy dzięki temu lepszej jakości odpowiedzi od pacjenta, co pozwala lekarzowi na odpowiednie przygotowanie się do wizyty, a jednostce na skrócenie czasu potrzebnego na obsługę.
  7. Aplikacja Mobilna Informacje Medyczne umożliwia łatwą komunikację z przychodnią czy sprawdzanie wyników badań z poziomu telefonu. Dzięki temu pacjent może mieć dostęp do swojej dokumentacji w każdej chwili i miejscu. To przykład wykorzystania nowoczesnych technologii do poprawy jakości opieki zdrowotnej oraz taniej i skutecznej komunikacji z pacjentem.
  8. Moduł Wsparcia Zarządzania to skuteczne narzędzie, za pomocą którego wszystkie dane o placówce są dostępne za pomocą jednego kliknięcia. Otrzymamy informacje, jakie usługi powinniśmy promować, gdzie i w jakiej grupie docelowej. Warto skorzystać z tej funkcjonalności przy planowaniu kampanii reklamowej lub tworzeniu oferty.
  9. Usługi komercyjne. Młodsze pokolenie jest zazwyczaj bardziej otwarte na korzystanie z odpłatnych usług medycznych, dlatego warto kierować swoją ofertę również do tej grupy wiekowej. Można np. organizować badania profilaktyczne lub kampanie promujące zdrowy styl życia, co na pewno zwiększy zainteresowanie ofertą placówki.
  10. Nowoczesne rozwiązania oszczędzają czas i zwiększają efektywność wizyty. Dzięki temu, pacjenci czują się bardziej komfortowo i z większym zaufaniem składają deklarację w takiej poradni. Dlatego warto pomyśleć o kompleksowym podejściu do oferowanych usług zaoferować je w pakiecie dopasowanym do potrzeb.

Podsumowując, aby pozyskać młodych pacjentów z pokolenia Z, którzy będą chcieli korzystać z usług placówki w dłuższej perspektywie, warto:

  • zaoferować świadczenia na najwyższym poziomie,
  • korzystać z narzędzi informatycznych,
  • dbać o efektywność procesów w jednostce,
  • promować placówkę w sposób atrakcyjny,
  • dostosować ofertę do oczekiwań,
  • zadbać o zadowolenie i lojalność w dłuższej perspektywie czasowej.

 

Jeżeli chcesz stworzyć atrakcyjną ofertę usług dla młodych pacjentów – skontaktuj się z Partnerem mMedica.

Najbardziej popularne

09

07/2024

Badanie satysfakcji użytkowników programu mMedica

Zapraszamy wszystkich użytkowników mMedica do wyrażenia swojej opinii na temat jakości programu oraz świadczonych usług. Celem badania jest określenie najistotniejszych elementów, na których będziemy koncentrować nasze działania. Przesłane ankiety wezmą...

09

07/2024

Moduł Wsparcia Zarządzania – wersja 1.5.1

Z przyjemnością informujemy, że Moduł Wsparcia Zarządzania został zaktualizowany do wersji 1.5.1 Przeprojektowanie Widoku Budżet Powierzony Opieki Koordynowanej. Dodano: Wykres ICD-9 Wykres Rozpoznań Zestawienie tabelaryczne Realizatorów wystawiających IPOM...

21

06/2024

Informacja o podatnościach opublikowana przez NASK.

Nawiązując do opublikowanego w dniu 10 czerwca 2024 r. komunikatu CERT.PL NASK dostępnego pod linkiem https://cert.pl/posts/2024/06/CVE-2024-1228/ informujemy, że Asseco Poland S.A. jako dostawca oprogramowania mMedica przedmiotową podatność zidentyfikowało już w 2021...

Wyszukiwarka mMedica